Nog even wachten en we gaan op stap

20 mei 2016 - Leiden, Nederland

Nog tien nachtjes slapen en we gaan echt op stap. Hieronder volgt ons reisschema:

Maandag 30 mei: ma komt naar Leiden en blijft een nachtje slapen. We kunnen dan dinsdag vroeg op stap.

Dinsdag 31 mei: vroeg op, Kirsten brengt ons naar station Leiden Lammenschans zodat we om 07:26 uur kunnen vertrekken naar Utrecht. Een uur later om 08:32 uur vertrekken we met de ICE naar Basel. Met grote snelheid, soms rond de 300 km/u rijden we naar Zwitserland. Om 14:47 uur zijn we in Basel, dan overstappen in een Zwitserse hogesnelheidstrein, ICN, naar Biel, weer overstappen naar Lausanne wederom met een hogesnelheidstrein. Daar arriveren we om 17:45 uur, de eerste tien uur sporen zit er dan op. We overnachten in hotel Alagare, een paar minuten lopen van het station.
Ik heb de belangrijkste websites opgezocht voor jullie:
www.nsinternational.nl/nl/treinen/ice-international
www.treinreiziger.nl/kennisnet/materieel/zwitserland/sbb_intercity-neigezug_icn-142554
www.hotelalagare.ch

Woensdag 1 juni: om 9:17 uur vertrekt de trein naar Montreux, daar stappen we over op de eerste smalspoortrein, de GoldenPass. Deze trein brengt ons naar Zweisimmen waar we overstappen op een regionale trein naar Interlaken Ost. Daar komen we 12:49 uur aan. En dan de laatste trein van vandaag naar Lauterbrunnen. We overnachten daar in hotel Silberhorn met een prachtig uitzicht op de Eiger, Monch en Jungfrau.
www.goldenpass.ch/de
www.zwitserlandpertrein.nl/golden-pass-line/
www.silberhorn.com/en/

Donderdag 2 juni: vroeg op vandaag, om 08:33 uur van Lauterbrunnen terug naar Interlaken Ost. Hier stappen we over op de Interlaken-Luzern Express. In Luzern wacht aan de kade naast het station ons de boot die ons naar Fluelen brengt. Na een bootreis van 2,5 uur komen we aan in Fluelen, daar stappen we weer op de trein naar Bellinzola. Na de laatste overstap die dag komen we om 16:23 uur aan in Lugano. Hier overnachten we in hotel Federale.
www.zwitserlandpertrein.nl/wilhelm-tell-express/
www.hotel-federale.ch/

Vrijdag 3 juni: een bijzondere dag, we starten om 10:00 uur en rijden dan met de Zwitserse PostBus in drie uur naar Tirano. In Tirano stappen we dan over op de Bernina Express. Deze trein brengt ons via een prachtig traject naar Bergün, waar we 17:04 uur aankomen. We overnachten hier in hotel Albula.
www.zwitserlandpertrein.nl/bernina-express/

Zaterdag 4 juni: dit keer maar een trein: de Glacier Express. Om 10:47 uur vertrekken we uit Bergün en om 18:10 uur komen we aan in Zermatt. We zitten in Wagen 14, plaats 11 en 12 aan het raam. Tijdens deze treinreis krijgen we een drie-gangen lunch geserveerd. Onderweg komen we langs de mooiste vergezichten die je je maar kan voorstellen. In Zermatt overnachten we in hotel Adonis.
www.zwitserlandpertrein.nl/glacier-express/
www.glacierexpress.ch/de/Pages/default.aspx
www.glacierexpress.ch/de/fahrplan_ticket/zugsuebersicht/sitzplatzspiegel/Pages/default.aspx

Zondag 5 juni: de dag van de terugreis. Om 09.13 uur weg uit Zermatt richting Brig, daar de trein naar Bern. Daar stappen we over richting Basel waar we om 14:29 uur aankomen. Om 14:29 uur vertrekken we dan met de ICE naar Nederland. Uiteindelijk zijn we om 21:38 uur in Utrecht en om 22:32 uur terug op station Leiden Lammenschans waar de reis begon. Ma slaapt nog een nachtje bij ons Leiden.
www.bls.ch/e/bahn/linie-express-loetsch.php
www.sbb.ch/home.html

Maandag 6 juni: ik ben nog vrij ....... en ma gaat weer naar huis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carootje:
    20 mei 2016
    We wensen jullie heel veel plezier!!!
  2. Mirjam:
    20 mei 2016
    Wat een mooie reis gaat dit worden!
    Heel veel plezier!
  3. Inger:
    23 mei 2016
    Vooral de Bernina expresse lijkt me geweldig. De rest natuurlijk ook. Een prachtige tocht. Heel veel plezier en genieten.!!!! Liefs Inger