Dag 2, van Lausanne naar Lauterbrunnen

1 juni 2016 - Lauterbrunnen, Zwitserland

Ondanks onze kleine kamer alle twee goed geslapen. Om half acht op en douchen, zodat we om acht uur aan het ontbijt zitten. Omdat we vroeger zijn dan gepland een trein eerder naar Montreux genomen, dat werd gesuggereerd in de reisbeschrijving. "Als u zes minuten overstaptijd te weinig vindt, dan raden we aan een trein eerder te nemen." Nou dat was echt niet nodig, perron oversteken kost niet zoveel tijd. We moeten dus ruim twintig minuten wachten op de Goldenpass expres.maar dat is niet zo erg want we vermaken ons met het bekijken van Japanse toeristen die op de foto gaan met de Goldenpass. We zoeken even naar onze wagon en zitplaatsen, met behulp van de conducteur toch gevonden. Dan een mooie reis naar Zweisimmen, we klimmen eerst fors omhoog, jammer dat het niet zulk mooi weer is. Maar de uitzichten zijn mooi. Via Gstaad komen we in Zweisimmen, daar overstappen naar Interlaken-Ost. De trein slingert verder door het Simmental op weg naar Spiez. Daar langs de overs van de Thunersee. Dan in Interlaken overstappen naar Lauterbrunnen, weer een mooi traject in een heel smal dal. In Lauterbrunnen via een steile trap naar het hotel, kost even moeite maar dan heb je ook wat. Hier is het wel goed gegaan, we hebben alle twee een eigen kamer, en nog een fraaie ook! Dan met de kabelbaan naar Grutschalp en met een heel klein treintje naar Murren. Half uurtje wandelen en een kopje koffie met een heerlijk gebakje later verlaten we Murren weer met de kabelbaan naar Stechelberg. Dan even met de Postauto naar Stechelberg Hotel. Dan is het nog vijf minuten lopen naar pension Alpenhof waar we (Kirsten en ik) elk jaar een weekje zijn bij Marc en Dian. Marc is er niet, maar dat deert niet, we brengen een uurtje door met thee, koffie en gezellig kletsen met Dian. We sluiten de dag af met een schnitzel met patat bij Otto van Hotel Stechelberg. Tot slot nog de Postauto terug naar het hotel. Morgen met trein, boot en trein naar Lugano!